Gemensam faktor.

2009-02-06 @ 00:20:41

Nu tänker jag byta ut min vanliga lättsamma stil och faktiskt ta upp någonting som stör mig otroligt mycket. Girighet! Alla stora problem, hemskheter och krig härstammar från girighet, det är jag säker på. Att en (läs miljontals) människa kan vilja någonting så pass mycket att han trampar på allt och alla som kommer i hans väg. Hur gärna vi än vill överlever man inte dagens samhälle utan pengar, därav tusentals problem uppstår i sig. På det tillkommer alla dessa giriga suckers ute i världen. Jag tror dock alla människor är giriga mer eller mindre, men man måste ju ändå kunna sätta en gräns för hur långt man kan gå, eller hur lågt man kan sjunka för att få det man vill. Senaste dagarna har det blossat upp en het debatt kring dunindustrin, jag själv såg inte kalla fakta när det tog upp just detta. Dock har jag läst diverse fakta om situationen. Vad grundar sig problemen i tror ni? Jo, precis girighet! Från två sidor. Dels de människor som plockar dessa stackars fåglar levande, de som torterar de små oskyldiga djuren. De struntar fullständigt i hur mycket djuren får lida så länge det blir klirr i kassan för dem. Den andra sidan, konsumenterna. Vi. Vi vill och förväntar oss att varor ska finnas för handel i butiker. Struntar helt i vart eller hur produkten faktiskt kom till. Bara vi får vårt super varma och sköna duntäcke så är vi nöjda. Nej fy fan. Girighet, släng dig i väggen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback