Gårdagens målarateljé

2009-01-30 @ 18:05:33

Igår var vi förbi hos Jossan och hjälpte till att packa en kort sekund. Sen dags för en shoppingrunda (jag som inte skulle handla någonting här nere). Retroramar och en tak-krona på Lagerhouse. Lagerhouse är ett måste. Lagerhouse i mitt hjärta :D Med oss hem fick vi även ett varsitt målarkit, innehållande penslar, oljefärger, stativ, målardukar och en palett. NU skulle vår karriär inom konsten börja. I någon timme satt vi mitt emot varandra och klottrade ner små konstverk. Vi kommer tjäna multum, i bet. Konstnärs-andan tog dock slut efter vår första målning och vi satt oss därefter på en buss till triangeln, och Jossans place. Klockan hann bli 03.30 innan vi gick och lade oss och säker 04.00 innan vi somnade för natten.

Dagen idag, flyttstäd. Jossan tar sitt pick och pack och förflyttar sig till Borås i morgon. Sorgligt tycker jag, fastän jag inte bor härnere i Skåne. Jag vet att hon lyckas vart hon än är, så jag behöver inte oroa mig. Skönt nog.

Alldeles straxt tar vi bussen (eller går) tillbaks till Jossan. Sällskapsspel vankas, toppen, jag råkar nämligen äga på just sådana saker ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback