Min första, ever.

2009-01-24 @ 23:40:57

Detta inlägg kommer som sagt bli svårt att formulera. Jag finner egentligen inga ord att beskriva upplevelsen, men jag ger mig på ett försök trots allt:

Vi påbörjade resan mot stockholm, lite för sent, klockan 11.00. GPS'en var inrattad till brommaplan. Dit kom vi utan problem. Det uppstod dock små problem när vi skulle hitta parkeringsplats. Detta löstes relativt snabbt, och snart satt vi på t-banan in till t-centralen.

Väl inne i staden, kikade vi in på Zara och letade förjäves efter Hannchen (som jobbade vid ett annat Zara), tog en snabb vända in på TopShop, letade efter något vettigt ställe att käka på och hamnade till slut på Kofi. Maten smakade inge vidare värst och Jennifer blev dessutom matförgiftad. Hannchen kom förbi och vi tog en efter-maten-fika tillsammans med henne. Dags att dra oss mot hovet..

..t-banan till Globen. Letade på rätt kö.. Inne!

Förväntansfull som få. Detta var trots allt min allra första konsert, ever. Satt på nålar, kvällen började med en DJ som spelade grymt bra musik. Förband väntades, till min lycka OCH förvåning spelade Crossfire. Kunde inte bli bättre. Taket reste sig (som man ofta brukar uttrycka det) när de spelade Lady. Jag njöt & rös till lite.

..lång väntan!

..kommer han inte snart?

En klocka visas på storbildsskärmen, 1 min 30 sek. VÄNTAR! 60 sek. Kameran åker fram. 5 sek. Kameran trycks av på videoinspelning. Publiken räknar ner. 0!

CHRIS BROWN entrar. Som spindelmannen från taket. Raketer skjuts av och konserten inleds med "Wall to wall".

Nu till känslan, som inte kan förklaras med ord. Mina knän darrar nästan i takt till musiken. Denna härliga skapelse står där på scenen, jag ser honom, jag hör honom. Fantastiskt, enastående, härligt, glatt, hjärtskärande och alldeles alldeles underbart.

Konserten fortsatte i fett bra anda. FETGRYM kille. Geni, 89:a, dansare, sångare. Hela paketet. Självklart reste sig ståpälsen på mig när låtar som With you, No Air, Forever och Kiss Kiss framfördes.

ÅÅÅÅ, jag vill tillbaka till känslan, till draget, till Chris Brown.

Rihanna är ONE LUCKY BITCH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback