My homegirl Lil' J

2009-03-20 @ 13:16:16

This is just for you, my jerk!

Om man har svårt att slita sig från ett samtal klockan 05.30 en lördagsnatt,
trots att man samtalar med en människa som man pratar med
vareviga dag, i telefon eller irl, då har man mycket att prata om.

Så är det med min vän Lil' J.
Vi kan sitta i miljontals timmar och prata om verkligen allt.
Allt från samhällets orättvisor till vad meningen är med ett par Raybans.

Ibland känns det som om jag kan henne utan och innantill.
Om jag vill höra ett skratt ställer jag mig helt enkelt och rumpdansar på ett visst sätt
(det går även bra med lite Marthens cripwalk)
Vill jag reta upp henne sätter jag min hand över hennes mun då hon sjunger med
i en låt (då mor hennes aldrig låter henne sjunga högt hemma, blir hon väldigt irriterad
om jag också sätta käppar i hjulet för hennes stämband
)
Igår tvingade jag till och med fram en liten tår ur hennes vackra gröna ögon,
då jag spelade en vääldigt sorgsen låt.

Hon är så klok den där Lil' J.
Hon har alltid svar på tal, och alltid en klok åsikt om varför t ex.
världen ser ut som den gör, varför personer beteer sig på ett visst sätt
och/eller varför det var bättre förr i tiden.

Hon är en perfekt hängare, en perfekt supare
och en underbar vän!




(Få inte storhetsvansinne nu!)


Kommentarer
Postat av: Lil' J

Men Marthen, vad go du är! Nu kom det nästan en tår till!

2009-03-20 @ 15:36:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback