Dagens människa

2009-05-06 @ 19:42:07

En likasinnad till människan jag jobbar hos, talade idag till oss alla kursare.
Denna människa var helt fantastisk. Det strålande om honom, han var positiv,
sprudlande och verkade genuint glad trots att han befinner sig i ett ganska
utsatt läge. Jag beundrade honom, satt som fastklistrad och blev lite irriterad
på människorna bakom mig som rörde sig och därmed skapade sidoljud.

Han kom in i salen och fick 30 människor att sitta knäpptysta med ett
leende på läpparna.. i en timme. Den timmen försvann för fort.
Jag hade velat diskutera med denna fantastiska människa i timtals.
En sann inspirationskälla.

Det är svårt att sätta ord på en sådan individ. Trots sin livssituation,
finner han glädje och styrka och är fast besluten att göra det bästa
av situationen. En fantastisk timma.


Han förtjänar en "dagens människa"
BIG time.


Kommentarer
Postat av: Frida

ja, jag måste ju erkänna att dagens "dagens människa" var liite roligare än de vi hade sist. vem fick jag nu igen, zlatan??? haha, o du, lasse B!



moahahaha..



puyss

2009-05-07 @ 07:22:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback